Baufen – сериозна заявка към пазара на профили

В отговор на нарастващите изисквания към профилите за врати и прозорци фирма Бултем изгради един от най-модерните заводи за екструзия на PVC профили в България.

В Хасково стартира производството на профилите с марка “BAUFEN”, като първият продукт е четирикамерна профилна система ClassLine 60.

Повече за предизвикателствата и целите на едно ново производство в условията на криза разказва г-н Димитър Гочев, управител на Бултем ООД.

Неговата сериозна заявка да бъде част от този пазар бе на Есенния Пловдивски панаир 2009. „Инвестицията и далновидността са водещи за управлението по време на криза”, заявява мениджърът.

Г-н Гочев, през 2009 г. „Бултем” изгради ново модерно предприятие за PVC профили. Кое наложи създаването му?
Изграждането на предприятието е естествен резултат от дългогодишния ни опит на пазара в този бранш. Идеята за собствено призводство се роди преди три години, с цел създаване и налагане на качествена профилна система. Това бе и реакция от наша страна към понижаващото се качество на профилите, предлагани на българския пазар.

Разкажете повече за компанията. Откога сте на българския пазар?
„Бултем” ООД е основана преди три години, като компания за производство за търговия на профили. Но реално тя продължава дейността на фирмата ни за внос и продажба на алуминиеви профили, която почти 15 години присъства на родния пазар. Проектът по изграждането на предприятие за PVC профили „BAUFEN” беше стартиран през 2007г., след щателни проучвания и посещения на редица специализирани изложения.

Всички проекти на сградата и технологичното обурудване бяха предварително съгласувани с нашите основни доставчици в Австрия и Германия.


Инвестирани са около 8 млн лева, изцяло български средства.

Разчитате на опита на австрийски и немски специалисти. Кои са вашите партньори?
За оборудването се доверихме на водещи фирми в този бранш от тези две страни. Екструдерите са на Krauss Maffei GmbH – Германия, а линиите и цялостната окомплектовка на инструменти е на Greiner Extrusion GmbH- Австрия. Охладителната система е произведена от Büchler GmbH- Австрия, а миксираща система е от Plasmec- Италия. Основните суровини за производството доставяме от фирми като Chemson, Rohm& Haas, Kaneka, Berlocher, Mitsui & Co Deutschland и др. Цялата техника е произведена и доставена в завода през 2008 г.

С какви технологии се характеризира производството на BAUFEN?
За някои от участъците на производствения процес смело може да заявим, че изолзваме уникални и единствени по рода си разработки както за България, така и в Европа. Това е най-новото решение в процеса на The Post-CO-Extrusion (PCE), което представлява поставяне на гуменото уплътнение на профила след като бъде екструдиран и оформен. Това се прави с цел подобряване външния вид на профила, като специално разработената РСЕ за нашето производство позволява слепването на двата материала с еднаква температура, което гарантира здравината на свръзката. Използвана е и т.нар. Quick-change технология – специални глави за бърза смяна на инструментите, патент на компанията Greiner Extrusion. Този вид оборудване е монтирано за първи път в България в завода на Бултем.

С какъв капацитет работите в момента?
При първоначалното планиране бе заложен двойно по-голям капацитет, но по ред съображения бяха инсталирани половината от предвидените мощности. На този етап те ни осигуряват капацитет до 500 тона месечно. Тази производителност се постига благодарение бързоскоростните инструменти („Power tools”), конструирани от Greiner Extrusion GmbH- Австрия.

Предприятието е разработено и във вариант бързо разширение, т.е. има възможност за удвояване на капацитета в кратък срок.

Какво включва продуктовата гама на завода?
Досега произвеждаме напълно окомплектована 4-камерна PVC профилна система ClassLine 60, със специално разработена към нея алуминиева декоративна капачка, която подобрява качествата на системата, като образува своеобразна пета камера. Тя допринася за допълнителната защита на PVC профила от UV лъченията. Изработваме и инструментите за бъдещата 5-камерна система, която ще излезе на пазара в началото на 2010 година.

Системата ClassLine 60

Кое отличава профилите Baufen от съществуващите на пазара?
Предлагаме продукти с уникален дизайн – специфични плавни овали от външната страна на профилите и различна форма на стъклодържателя. Специално разработените TPV уплътнители подобряват функционалните характеристики и изолационни показатели на дограмата. PVC системата е разработена в Германия, което безспорно гарантира внимателно прецизиране на детайлите. Друга особеност е подобрената конфигурация на металния профил, което осигурява 30% по-добра статика на системата.

Металният усилител представлява П-образно сечение с размери 28х28 мм, с множество ръбове и допълнителни прегъвания, с цел повишаване на инерционния момент на профила.

При производството на профилите се използва екологично чист и безвреден стабилизатор, на базата на калций и цинк.

Различните по цвят покрития, от дървесни декори до ефектни актуални нюанси, придават ефектен външен вид на системата.

С какво се определя качеството на профилите?
Качеството на профилите зависи от няколко основни фактора, като определящо е нивото на оборудване и обучение на персонала. Повечето от специалистите ни са преминали специално обучение в института на Greiner Extrusion и допълнително обучение тук от техни специалисти. На второ място стои качеството на суровините, от доказани в бранша производители. На трето място, но не по важност, е абсолютно строгото спазване на предписаната рецептура. От значение е и непрекъснатото следене на качеството на готовата продукция, което ние осъществяваме в специализираната ни лаборатория. Непосредствено след стартиране на производството въведохме и система за управление на качеството ISO 9001:2008 с внедрена в нея система за производствен контрол.

Към какви пазари се стремите?
Ориентирани сме основно към външни пазари, без да пренебрегваме българските ни клиенти.

ClassLine 60 с алуминиева капачка

На какво ще разчитате при налагането на новата марка в един наситен на профили пазар?
Разчитаме на информираността на потребителите и повишените им изисквания към профилите. Рано или късно фирмите за дограма и крайните потребители ще осъзнаят, че евтините неща винаги излизат скъпо. Профилите трябва да отговарят на определени изисквания, така че да се изработи качествен прозорец. Постарали сме се да направим системата ClassLine 60 такaва, каквато трябва да бъде, за да отговаря на европейските норми. Надявам се, че това ще бъде оценено от нашите настоящи и бъдещи клиенти.

Какво е нужно за ефективното управление в условията на финансова криза?
Необходими са най-вече добра финансова дисциплина, оптимизация на производството и технологичните процеси. Не бива да подценяваме и високата мотивация на персонала, както и диверсификацията на пазара.

В условията на криза в бранша, далновидността е определяща за развитието на една компания. Този бизнес не е за един сезон. Ние не спираме да инвестираме, защото както се пее в една популярна песен на Dire Straits „there will be a sunny after the rain” /Ще има слънце след дъжда/.

Как според вас ще се развие пазарът в бранша догодина?
Някои от производителите на профили и на дограми ще имат сериозни финансови затруднения, предвид неадекватната си политика в условията на криза – ниски цени и занижаване на качеството. Това рефлектира върху фирмената им марка и ще ги изтласка в най – ниския ценови сегмент, от който връщане назад няма.

Може би ще останат фирмите, които разчитат на качеството и инвестиции в доброто си име, коректност и постоянство, а не само на оборот и ниски цени.

Предстои въвеждане на допълнителна СЕ маркировка, за която много от малките фирми не са готови. Причините са не само липсата на информация и финансов ресурс, но и липсата на далновидност. И като краен резултат, тези фирми ще продължават да работят с нискокачествени профили, респективно и нискокачествена крайна продукция. Това обаче, съгласно условията за СЕ маркировка, е недопустимо.

С какво може да се поздравите в края на настоящата година?
Настоящата година бе изключително успешна за нас. Ние стартирахме един важен проект, който бяхме заложили през предишната година и успяхме да реализиламе.

Можем да се поздравим и с успешното си представяне на Есенния Пловдивския панаир, където за първи път популяризирахме продукцията на „BAUFEN” и заявихме нашите сериозни намерения да бъдем част от този пазар.

Аз съм удовлетворен от това, което успяхме да постигнем, въпреки кризата.

Може да харесате още...