Богатство от врати, изолиращи прозорци и фасади превземат Стройко
„Отново е СТРОЙКО!”, както се казва в рекламата на най-голямото в България специализирано търговско изложение за архитектура, строителство и обзавеждане.
За 35 –ти път от 13 до 19 октомври НДК събира неизменно своите постоянни „партньори” – фирми от строителния бранш, доказали се на пазара и устояли на кризата или търсещи своя път за оцеляване в нея. От участващите 700 фирми, около 20 % са новите участници. Много от тях са познати в бранша, но поради едни или други причини не са излагали своите продукти тук. Разбира се в този дял влизат и нови фирми на пазара, предлагащи съвсем нови продукти, като изолационните панели и системи, ръчно формовани тухли, висококачествени композитни строителни материали, дограма, врати и обзавеждане. Те допълват завишените клиентски изисквания и отговарят на завишените изисвания за енергоефективност на материалите, тяхната екологичност, дълговечност и не на последно място – изискан дизайн и последващ комфорт за потребителите им.
Поликарбонатни системи за здрава и изолирана фасада
Търсенето на поликарбонатни плоскости е оправдано предвид търсенето на по-добра топлоизолация, енергийна ефективност, светлопропускливост и здравина. Те са едно нестандартно и стилно решение за изграждането на различни типове фасади, стени, навеси, козирки, спортни съоръжения, промишлени и складови помещения, оранжерии, врати и други интериорни и екстериорни решения. Плоскостите с марка „Арис”, на немския производител Rodeca, които вече на дан 15 години на пазара, може да видите на входа на софийското метро и много обществени сгради, по стадионите и други спортни обекти, производствени халета и търговски обекти.
Изцяло поликарбонатните фасади са предпочитани, поради по-добрите си топлоизолационни показатели, по-добрата си светлопропускливост (от 0 до 65%), и изключителна устойчивост на екстремни температури (от -40 до + 130°С).
Те могат да бъдат изпълнени в многообразна цветова гама – от стандартните цветове-кристал , опал и опушен или в цвят от целия спектър, както и със защитен инфрачервен рефлектен слой, което ще намали до голяма степен прегряването. Оригинална визия, наподобяваща водопад, е един от специалните ефекти, наред панелите с дървесен декор. С различни дебелини на фасадите (от 30 до 50 мм) и броя слоеве, се постига определена степен на топлоизолация.
Изключително постижение за светлопропусклив материал се смята термопанелът панелът РС 2540-6, с дебелина 40 мм и шест слоя, който е с коефициент на топлопремениване k = 1,15 W/m².K.
От тази година фирмата внедрява и 10 слойна 50 мм стена, при която практически няма топлинни загуби, обяснява Гергана Шопова, която отговаря за новите проекти. В друг случай клиенти предпочитат по-добра светлоустойчивост или отразителна способност, така че не може да се даде стандартна цена за кв. метър на този тип фасади. Стойността им се формира в зависимост от свързващите елементи и формата на конструкцията, като правите стени без чупки определено са по-евтини.
Особено актуални в изграждането и ремонта на покриви са светлите куполи, които освен за еднофамилни къщи са особено подходящи при санирането на стари сгради, както и за създаване на повече светлина в промишлените предприятия. При тях цената се определя от типа и материала, от койт ое изграден борда, размера и броя на светлинните поликарбонатни слоеве.
Вратите са все по-нестандартни
В царството на вратите фирмите изненадите са в посока нестандартни съчетание на материали, дървесни декори и цветови багри.
Най-новото на СТРОЙКО са изцяло рисуваните врати на „Солид 55”, което е твърде смело решение дори за мечтатели. Клиентът би могъл да избере как да изглежда цветно входната или вътрешната врата на дома му от каталог с над 50 различни рисунки. И това ще му струва допълнително от 200 до 400 лв, в зависимост от модела, като вратата може да е стандартна – входна с определена степен на сигурност или интериорна. Единственото условие да имате цветна рисунка върху вратата си, е да е от нефурнирован МДФ.
Входни и интериорни врати с висок клас изпълнение и дизайн може да срещнете и сред други български производители, като тези на пловдивския производител „Диа Доорс”, който се появява на изложението след шест годишна пауза.
Обиколката сред щандовете на изложението показа, че кризата не е повлияла особено на средния и по-нисък ценови клас продукти, включително и вносните врати.
Познатите на пазара полски интериорни врати Classen, може да намерите на промоционални цени от 199 лв., при това с монтажа.
Освен стандартен тип плътни натурални DaVido предлага и врати в над 20 различни декора фолиа.
Новата колекция врати е с причудливите имена „Афродита”, „Андромеда”, „Астериа” и др. Тяхната визия и цена попадат в луксозния клас продукти, като стойността на една интериорна врата не надхвърля 500 лв. Всички врати са комплектовани с два типа каси, а размерите им са в няколкото обичайни стандарта– 70, 75, 80, 85 и 90 см. ширина на светлия отвор.
Ние не сме единствените, но предлагаме изключително конкурентни цени, при това не се страхуваме, че ще свършат, защото разполагаме с над 2000 врати на склад, обявяват вносителите.
„За всеки влак има и пътници”, казват хората, а вносителите на китайски интериорни врати съвсем не е се оплакват от липса на клиенти. При това те на вид са доста прилични, а цените им не са по-ниски от 220 лв. Интерес будят вратите с огледало, които се търсят най-вече за бани, обясняват търговци. И предупреждават да не попада върху тях вода. „Венге” и „златен дъб” са предпочитани от клиентите дървесни декори.
Въпреки ниските цени, инвеститорите избягват да купуват врати там, където искат 100% предварително плащане на вратите, обясняват вносители.
Прозорци с троен стъклопакет се борят с шума и пестят енергия
Ново изпитано решение за по-взискателни клиенти предлага италианският производител Finstral, посредством своя представител фирма GTT. Това е висок клас топло- и шумоизолираща дограма от PVC или комбинация от PVC и дърво, с троен стъклопакет и стандартно комплектована със секюрити обков. Компанията разчита на цялостното и прецизно изпълнение на всеки детайл от дограмата – профили, стъклопакети и специално разработен за тях обков Siеgenia.
Шесткамерната система Classic-line 200 от PVC и дърво е в различна цветова гама. Многообразието от цветове за PVC профила започва от стандартно и антично бяло, през няколко нюанса на сивото и достига до тъмните дървесни декори. Дървената рамка, която създава топлина и уют отвътре, е също в няколко цветови нюанса. Дограмата има висок клас технически характеристики –Uf 1,1W/ m²K за рамката и Uf 0,84 W/ m²K за целия прозорец. „Все повече клиенти предпочитат тройния стъклопакет, защото той има най-добра изолация ”, обяснява инж. Росен Николов. Продуктите Finstral стандартно са с нискоемисийно стъкло и аргон, като запълващ въздух, с което се гарантират висока степен на изолиране. Единственото неудобство е, че клиента трябва да чака до от шест до десет за доставка. Но при добро планиране на една къща или ремонт, това не е проблем.
Цените на този клас прозорци определено не са ниски, но това много качествена стока и клиента не търси цена. „Ние гарантираме добро обслужване, точно офериране и изпълнение на поръчката и най-вече качествен монтаж, защото той е почти толкова важен колкото и самия продукт”, допълва търговецът. „Целта е постигане но по-добър комфорт, в съчетание с безспорния италиански дизайн”.
От „квартала на богатите” се пренасяме в стандартните жилищни блокове, където смяната на входното пространство – врата, дограма и пощенските кутии, за мнозина предстои. Един дългогодишен производител на сейфове и банково оборудване се е насочил към производство качествена стоманена дограма за входа и не само.
Изработката си личи от мострите, които фирмата представя на входа на НДК. С добри родни материали, затварящ автомат „GEZE” и качествени ключалки за пощ. кутии, бихте могли да осигурите добра сигурност и удобство за входа на кооперацията, където живеете. Цената зависи от размерите и допълнителното оборудване, но ориентировъчно за дограма с размер 2,50 м на 3,50 м ще платите около 1000 лв., в което не се включва цената на кутиите.
Това са само част от акцентите на есенното СТРОЙКО, сред предлаганите дограми, врати и други материали от този сектор на строителството. И дано всичко, което се случва през тази една седмица и споделения опит между участници и посетители, е поредната стъпка към една по-хубава България.
Наред с комерсиално има място и за малко внимание и доброта. Една благородна инициатива на организаторите на изложението и SOS Детски селища България ни дава възможност да дадем усмивка на нашите деца. На щанд 511 те са подредили уникални ръчно изработени картички, сувенири, бижута, картини, художествена фотография и други материали, като при покупката на който и да е от тях може да помогнем на децата на България.