Дървената дограма ЕВРО-68 е в хармония с природата и в съотвествие с Европейските норми
Основният въпрос, който си задаваме всички, на които ни предстои смяна на дограмата, е: От какъв материал да бъде изработена? Днес, съществуват различни варианти за изработка на дограма от „съвременни“ материали като алуминий и ПВЦ. Но защо не от дърво, отговарят специалистите на БГ ХАУС? Традиционният материал за производство на дограма е бил и си остава дървесината. Отдавна вече на прозорците от дърво не се гледа като на „изискващи голяма поддръжка“, защото дървото е доказало, че може да надживее всички останали материали.
Основни предимства на материала са:
– естествен произход;
– малка обемна маса и плътност;
– нисък коефициент на топлопроводимост в сравнение с други материали;
– добри акустични свойства.
Подборът на естествени материали при изграждането и обзавеждането на дома ни е важен. Това влияе положително върху здравето и доброто разположение на духа. Затова, ние от „БГ ХАУС“ смятаме че дървото е подходящ материал за изработката на дограма: дава топлина и уют, не реагира на резки температурни промени, не старее, не образува конденз.
Трислойната дървена дограма на „БГ ХАУС“ се изработва с профили по евростандарт IV 68. Това са трислойно слепени профили, клинозъбно снадени, изчистени от чепове и дефекти. Надлепването на няколко слоя дървесина, предпазва профилите от измятане и ги прави устойчиви във времето. Използват се високоякостни лепила D4, като дървесината задължително е предварително изсушена /допустима влажност на профилите – 10 + 2%/. Едно от предимствата на дървената дограма е свързването на ъглите чрез сглобка и лепене, което осигурява стабилност на рамката и по-висока якост.
Материалът, който се използва основно е иглолистен /бор, смърч, лиственица/, но може да се използва и широколистна дървесина.
Профилите се произвеждат във фабриката на „БГ ХАУС“ – налице е затворен цикъл на производство – от доставка на суровината, до крайния продукт. Фирмата има система за контрол на качеството ISO 9001:2008, която гарантира качество на предлаганите продукти.
„БГ ХАУС“ използва импрегнанти и лакове на MILESSI и Sikkens с UV филтри в богата цветова гама, за финишното завършване на дограмата. Лаковото покритие се извършва на три етапа: грундиране, междинно покритие и финишен слой лак.
Важно е обаче, преди всичко, профилите да бъдат третирани срещу биологични атаки /степен на третиране клас III/.
Обковът, който се използва от „БГ ХАУС“ е на немския производител Siegenia. Гарантира надеждност и стабилност на трислойната дървена дограма, независимо от типа отваряне (едноплоскостно или двуплоскостно) или размера на крилата.
За производството на дървена дограма, фирмата използва уплътнители на „Deventer“ и профилни водобрани на „VBH„.
Дограмата, произвеждана от „БГ ХАУС“ е тествана за въздухонепроницаемост и водонепропускливост във френска лаборатория, съгласно европейските норми – EN 1026 & EN12207; EN 1027 & EN12208; EN 12211 & EN12210.
Едно от основните предимства на фирмата пред останалите производители на дървена дограма, е фактът, че фирмата предлага дограмата и като „блок“ – с предварително монтирана каса и алуминиева подпрозоречна дъска. Допълнително се предлага и горен подливник.
Трислойната дървена дограма се предлага с широка гама стъклопакети. Стандартният е 24 мм (4-16-4) – К-стъкло или Мулти-функционално. Може да се постави и троен стъклопакет до 32 мм дебелина.
Направени са и топлотехнически изчисления, които определят коефициента на топлопреминаване през дограмата – EN 10077-1.
Нейните качества и устойчивост са гарантирани!
Качествено изпълнената дограма, сама по себе си, не е достатъчна, за да ви се гарантира качество и комфорт, защото важна стъпка тук е и монтажа на дограмата. Фирма „БГ ХАУС“ препоръчва използването на качествени материали за въздухонепроницаемост и водонепропускливост на монтажа.
Качествена дограма + Качествен монтаж = Комфорт и уют в дома ни!
БГ ХАУС предлага още:
– входни врати, с изолирани табли;
– вътрешни врати от масивна дървесина;
– външни капаци/жалузи.
Размерите и моделите са по поръчка на клиента.