Финансово стабилни сме и не дължим на никого нищо

Казват, че зад всеки успял мъж, стои една силна и умна жена. Но в случая става въпрос за две – съпругите на господата Георги Радулов и Пламен Митев, чиято идея, двамата да станат съдружници, се оказва далновидна!

Преди 20 години те създават „Агенция Митев –Радулов” в гр. Ловеч и до днес управляват сякаш с лекота заедно и така постигат успехите си. Те са изключителният вносител на немските профили за дограма Salamander, чиито продажби само могат да ги радват. За тях, еднозначните приоритети и ясните цели са гаранция за успеха!

Далеч от клишетата и суетата на богатите, те остават верни на приятелството, и жените си. А според мен, и на типично мъжкото си чувство за хумор!

Ето какво казват двамата в един глас  за идеята, израстването и успеха си:

За фирмата 2011 година е юбилейна година. Кога е създадена „Агенция Митев – Радулов” и как се стигна до вашето партньорство?
Да, така е, живот и здраве на 21 юни тази година ще празнуваме 20-години от създаването на фирмата през 1991 година. Бихме желали да подчертаем, че за този период не се наложи да правим съществени промени, касаещи собствеността или дяловете, дори и дружественият ни договор остана непроменен. В същото време, през всяка една от тези години ние трябваше да развиваме непрекъснато кадрите си, структурата, управлението, продуктовата гама, пазарите и т. н., за да оцелеем. И оцеляхме – след приватизацията на някои наши доставчици на продукти за износ от дървопреработващата промишленост в средата на 90-те години на 20 век, които вече ги няма, и дори след политико-икономическата криза в България през 1997 год. И след края на настоящата криза се надяваме отново да ни има, и дай боже в близко и далечно бъдеще също.

А що се отнася до историята с партньорството ни, то  тя е тривиална. Бяхме колеги в държавната работа и семействата ни бяха, и са приятелски. Истината е, че инициативата за регистриране на фирмата принадлежи изцяло на съпругите ни. А те, слава богу до ден днешен са същите. Това си е направо голям успех, имайки предвид какво става около нас, особено в средите на хора с по-добри финансови възможности. След „първата пачка” някои  бързат да сменят я колата, я жената. Ние слава богу сменихме само колите!

Как от износител на материали се превърнахте в основен доставчик на немските PVC профили  Salamander?
През януари 1997 год. бяхме избрани от фирма „Salamander” за изключителен представител и вносител на техните продукти в България, основно на база резултатите ни от износа на продукти за дървопреработвателната ни индустрия, както и опита ни като вносители на окачени тавани в периода 1993 -1997 год. И разбира се, благодарение на представената от нас концепция за развитието на марката и продукта в България. От 1997 год. досега немската компания „Salamander”  претърпя три смени на собствеността, но ние останахме нейни партньори. Не че сме толкова „велики”, по скоро като в оня виц – 100 долара и преди и сега са си 100 долара, т. е. успяваме да постигаме целите, поставяни ни от различните ръководства в Германия.

Каква част от пазара у нас заемат профилите Salamander?
Значима и достатъчна част, за нас и фирмата в Германия. Но позволете да не цитираме конкретна цифра, за да не засегнем егото на някои колеги в бранша, които прекалено робуват на това, вместо да се концентрират върху връщането на огромните си кредити.

Един добър мениджър винаги прави планове на база изминали периоди. Успешна ли бе за Вас 2010 година?
Да. За „Salamander” като цяло 2010 година беше успешна, благодарение най-вече на големия ръст в Германия. А за нас в България – може да кажем смекчено „да”, като  отчитаме кризисната пазарна ситуация. От друга страна 2010-а не бе много успешна, ако я сравним с годините на бума в строителството от 2003 – 2008 г. Най-важното за нас обаче e, че сме финансово стабилни и не дължим на никого нищо, по-скоро обратното – имаме доста забавени и просрочени плащания от контрагенти.

Кое бе най-голямото предизвикателство за вас като мениджъри и съответно най-големият ви успех?
Основната ни цел бе да запазим съществуващите ни клиенти, в условия на много силен ценови натиск от страна на пазара.  А най-големият  успех бе да продадем,  неочаквано и за самите нас, голямо количество от новата ни профилна система за пасивни къщи – „BluEvolution”,  при силно свития и ценово ориентиран пазар.

Вие сте пример за преуспяващ мениджърски тандем. Как споделяте управленските си функции в името на едно успешно съдружие?
За нас, сякаш е твърде просто да управляваме в екип. Ние заедно реализираме успехи, за които си даваме сметка, че поотделно не бихме могли да постигнем. А останалото е ясно разпределение на отговорностите  и една нормална човешка търпимост.

Какви са настоящите пречки пред бизнеса и до каква степен кризата е една от тях?
Ако говорим само за прозоречния сектор, от една страна, пречките следствие кризата са липсата на достатъчно платежоспособно търсене и високите нива на вътрешнофирмена задлъжнялост. От друга страна, е липсата на елементарно законодателство и контрол в бранша, както и прекалено голямата разконцентрираност на производството, изразяваща се в много на брой, но малки като капацитет производители.

Само ръстът на продажбите ли определя успеха ви?
Не само той, много по-важен е ръстът на масата на печалбата, който се постига с по-голям обем продажби и снижаване на разходите.

Освен това, всяка една фирма трябва да изгради устойчива стабилност, независимо от кризите, които я сполетяват.

Доколко цената на профилите определя нивото на продажбите?
Ние от „Salamander” никога не сме продавали, съобразявайки се с цените, въпреки че е естествено по-ниската цена да продава повече и по-лесно. За нас важното е, че продаваме качествен немски продукт и имаме партньори сред най-добрите фирми – производители на прозорци в България, с които споделяме една и съща концепция за работа.

Вие работите с производители на дограма от цялата страна. Кое е най-важно за доброто партньорство?
Да сме от една и съща „кръвна група” с тези хора, в разбирането им за нашата работа.  Освен това да са наясно, че винаги могат да разчитат на нас, дори ако става въпрос за нещо извън деловите ни отношения.

Видът и качеството на профилите са водещи за изработката на качествена дограма. Какво още е необходимо, за да се направи качествен прозорец?
Чухме веднъж един работник да казва: „Ние деца правим, та един прозорец ли няма да направим”. Извън шегата разбира се, както и баналният отговор – за другите компоненти – обков, стъклопакет, аксесоари и т.н., за нас най-важни са професионалната компетентност и добронамереност на работниците и монтажниците, и добрата окомплектовка на машините.

Един прозорец въздейства най-вече с контура и повърхността на профила. Как бихте определили визията на профила Salamander?
Всички профилни системи на „Salamander” – новите „Streamline”, „Bruegmann AD”, „Design 3D”, „BluEvolution”, както и продаваните преди това „Design 2D”, „Universal”, „Thermoline”, задължително имат права, скосена или заоблена  форма. С това ние покриваме различните изисквания относно визията на профила. Към спецификата на контура може да добавим и цветовото многообразие – от  перлено бял до близо 1500 други цветови нюанса, някои от които предлагани само от нас.

Това прави „Salamander” един от водещите производители на профили, съчетаващи модерен дизайн с отлични физико-механични качества,  и лекота на преработка.

Какво място заемат енергоефективните профили, покриващи изискванията за пасивни къщи?
При нас това са системите „Thermoline” и „BluEvolution”, с коефициенти на топлопреминаване под 0,9 W/m2K,  които са придружени със съответните сертификати. Както вече споменахме, през 2010 г. ние успяхме да продадем количество, което на фона на кризата и по-високата им цена, ни изненада много приятно. Все пак, продажбите на тези системи си остават сравнително малки в сравнение с останалите. По-различна е картината в Германия обаче, където техният дял е по-голям.

Кои са най-новите продукти на фирмата и в кои направления са вашите инвестиции?
Усъвършенстването на профилите е за сметка на модерния дизайн, по-добрите показатели, тяхната 100% екологичност и пълната окомплектованост на системите.

Най-новата система “BluEvolution” се предлага в два варианта, за двете ни марки “Bruegmann AD” и “Salamander”.

Като цяло компанията „Salamander” инвестира  в увеличаване на производствения капацитет, а нашата фирма инвестира в увеличаване на складовите площи и рекламата.

Ще бъде ли по-добра за бизнеса 2011 година?
Надяваме се!

Може да харесате още...