Индустрията подценява потенциала на цветните уплътнители

Нови цифри, обявени от специализирания производител на уплътнители във Великобритания, Extrudaseal, показват, че черният цвят остава все още доминиращ за техните продукти. Според анализа има малко промени в предлагането на уплътнители през последните две години, като решените в черно заемат 92% от всички продадени уплътнения за прозорци и врати през 2016 и 2017 г.

Бялото е следващият най-предпочитан цвят, който представлява 4,5% от продажбите през 2016 г. с лек спад в популярността до 4,2% през миналата година. Сивите уплътнители остават следващите най-силно представени, което представлява приблизително 2% от продажбите през 2016 г. и 2017 г., докато кафявото е приблизително 1%.
Металните уплътнители съставляват 0.2% от продажбите през 2016 г. и 0.1 през 2017 г., а останалите 0.3 до 0.7%, са произведени по специални поръчки.

Пол Джеймс, директор продажби на Extrudaseal, казва: “Може би малко разочароващо, търсенето на цветни уплътнители беше в застой през миналата година, въпреки цялостното увеличение на обемите. От цветните уплътнители, които доставяме, антрацитното сиво е най-популярното – което е пряко отражение на популярността на този цвят навсякъде наоколо.” “Като цяло, възможността да се увеличат продажбите на ауминиева дограма чрез играта с цветовете на уплътненията и рамките, не се използва нито от производителите, нито от търговците. “

Extrudaseal се превръща в самостоятелна компания през 2012, и произвежда уплътнители за компании като Smart, ALUK, Metaltech, Senior и др. Диапазонът на производството им включва повече от 1000 цвята, но не се използва.
“Иронията е, че продуктовата диференциация при прозорците и вратите в производството и търговията на дребно, е много трудно постижима “, продължава Пол Джеймс .

“Ние знаем, че цветните уплътнители работят добре за тези клиенти, които го използват, защото те ни казват за това. Съчетавайки цвета на уплътнителя с този на рамката, независимо дали е сив, бял или някакав друг, постигаме силен ефект, който намалява видимостта му, така че уплътнителят сякаш “изчезва” в рамката, и това прави огромна разлика във визията на крайния продукт на съвсем незначителна цена “.

Това се отнася например за уплътнението в цвят “сребърен металик”, разработено в компанията, за да съвпадне с цвета на актуалното сребърно прахово покритие за прозорци и врати, които представляват приблизително 0,1% от продажбите миналата година.

“Цифрите са ясни – черните уплътнители остават предпочитани от повечето от нашите клиенти. Но това означава също, че разполагаме с възможност, която остава неизползвана. Ние сме в състояние да произвеждаме уплътнители в повече от 1000 цвята RAL, които дават осезаема възможност за диференциация на нивото на търговията на дребно. Това е истинска възможност за компаниите от сектора да се отличат с разпознаваем и различен продукт на един пренаселен пазар.”

Вижте също...