Изборът на грешен тип крепежни елементи понижава сигурността
Дългосрочните иновации в дизайна и производството на врати и прозорци, съчетани със стабилен обков, образуваха огромна разликата в нивата на сигурност на домовете във Великобритания през последните три десетилетия. През 1995 г. около 9 на всеки 100 домакинства в Англия и Уелс са били жертва на взлом, но до 2017 г. той е спаднал до едва 2 на 100. Според криминално проучване за Англия и Уелс (CSEW) в рамките на 22 години кражбите с взлом са намалели 4 пъти.
Въпреки многобройните усъвършенствани заключващи системи, панти, обков и спомагателни продукти, които се предлагат за постигане на най-високите нива на сигурност, изпитанията на прозорците и вратите често се провалят по време на тестове.
Това често е така, защото нещо много важно е пренебрегнато – ако крепежните елементи, задържащи обковните елементи към рамката, не са подходящи, никой от тези модерни продукти за сигурност няма да достигне потенциала си.
Някои проблеми са лесни за разрешаване, например, дължина на винта. Понякога за фиксиране се използват 25-милиметрови крепежи, при положение, че 30-милиметровите всъщност са по-добри. Проблеми често възникват и когато винт с неправилен диаметър се използва за закрепване на панти на прозорци или врати или протектори на панти. Те трябва да бъдат закрепени с 4,8 мм винт, но производителите понякога избират захващане с по-малък диаметър, което води до намаляване на здравината. Следствието е, че крилото на прозореца или вратата е по-малко вероятно да издържи силата на натиск с ръка.
Положението на обкова върху рамката също влияе върху сигурността, което може да означава, че е необходим винт за сигурност.
Най-добрата проверка се извършва с ръчна манипулация. Защитните панти, които са дори само на 2 мм извън правилната позиция, могат да изложат цялата конструкция на риск и това от своя страна да позволи на крадеца с лекота да свали крепежните елементи и крилото.
Решението е стойката на триене да се монтира с винтове за сигурност, което ще осигури много ефективна защита. Друг начин за преодоляване на този проблем е поставянето на предпазните шарнири с по-голяма точност.