Какви са целите и очакванията на фирмите в бранша за новата 2009 година?

С цел да направим кратко обобщение на изминаващата година в професионално отношение, се обърнахме към някои от водещите фирми в бранша. Попитахме ги добра ли беше 2008 г. за тях, доволни ли са от постигнатите резултати? Какво отчитат като най-голямо постижение за изтеклата година? Какви са целите и очакванията за новата 2009г.?

Фирма Стилмет отчита 2008 г. като добра и смята за свое постижение задържането на ръста. Тяхната цел е да бъдат лидери на пазара за архитектурни системи не само в България, но и на Балканите. Предметът им на дейност е производство и търговия на изделия от цветни метали – алуминиеви, медни и месингови валцовани и пресовани изделия, проводници, черни метали.

Годишният капацитет на завода на фирмата е 20 000 тона, като около 70% от продукцията е предназначена за износ, а останалата част е за вътрешния пазар. С цел да разнообрази предлаганите цветови възможности и покрития, Стилмет инвестира над 1,5 млн. лв. в уникална за България и Източна Европа автоматизирана линия за прахово боядисване на алуминиеви профили с дървесен ефект. Инсталацията е разработка на водещата фирма TREVISAN и е едва втората по рода си в Европа. Новото при технологията EZY е двуслойното прахово боядисване и нанасянето на дървесните шарки със специален барабан по нов метод и патентована технология, което гарантира отлично покритие с гаранция над 10 години и изключително реалистичен дървесен ефект с релефна повърхност.

Във фирма Коматек са доволни от постигнатите резултати и отчитат годината като сравнително добра. Въпреки кризата в бранша, фирмата смята, че почти са успели да постигнат поставените цели и имат само 13% неизпълнение на плана. Трудно им е да правят прогнози и дори очакват намаление на оборота с около 20%. Смятат, че 2009 г. ще бъде трудна. Някои от продуктите, които предлага фирмата са: обков за всички варианти на отваряне, на всички пластмасови прозоречни системи, както и на дървена стъклопакетна дограма. Лицензиран представител са на австрийската фирма Mayer & Co Beschläge GmbH, по-известна с търговската марка MACO. Предлагат още вътрешни пластмасови подпрозоречни дъски, произведени от водещи европейски производители, с много високо качество на изработка и с конкурентна цена. Външни подпрозоречни дъски, с изключително лесен монтаж и гарантирано качество. Алуминиеви водобрани, които са задължителни при производството на дървена стъклопакетна дограма. Уплътнители DEVENTER, необходими за производството на дървена дограма и врати, изработени от висококачествен материал и др.

За фирма СААВ 2008 г. е била изключително добра. Разкрити са два нови шоу-рума – в София и във Враца. Фирмата е започнала да предлага нова услуга – измазване на прозоречните отвори след подмяна на дограмата. Най-голямото постижение на СААВ е получаването на Европейски сертификат за съответствие (СЕ). Този и сертификатът от 2006 г. ISO 9001-2000 дават на клиентите на фирмата. гаранция за качество и безопасност, отговарящи на европейските изисквания. Въпреки финансовата и икономическа криза, целите на СААВ за 2009 г. са да продължат строежа на новата си производствена база за гаражни врати и охранителни ролетки, започнала през октомври 2008 г. На производствена площ от 1800 кв. м. и административно-битова част от 400 кв. м. ще бъде пренесено производството като първи етап от строителството на новата база на СААВ. Като втори етап предвиждат изграждане на самостоятелно хале за производство на дограма Саламандър на същата територия. Очакванията им за 2009 г. са да се запази тенденцията и устойчивото положително развитие на фирмата.

2008 г. е била много добра и за фирма Вайс Профил. Поставените цели са били изпълнени. Увеличили са производствените си мощности, както и броя на складовите си бази в България; Открили са най-голямата си складова база в Пловдив и са стъпили и на още доста международни пазари. Въвели са безоловни технологии в производството на профилите. В началото на 2009г. се очаква да стартира производството на 3 нови PVC системи – две трикамерни и една петкамерна. Основни цели на фирмата за следващата година са налагане на пазара на окачена фасада с марка Вайс Профил, стартиране на производството и продажбата на алуминиева система с 24 мм термо-пластина, както и откриване на две нови складови бази в България и по една в Румъния и Албания.

Във фирма Ка-2 ООД, която се занимава с производство и монтаж на алуминиева и ПВЦ дограма, отчитат затвърждаване на позициите си на пазара. Навреме са завършили някои от по-големите си обекти, разширили са продуктовата си гама като облицовки и фасадни остъкления. Като най-голямо постижение фирмата отчита завършването и пренасянето в нова база, даващо възможност за по-голяма производителност и оптимизация на работата. За 2009 г. очакват увеличаване на пазарния си дял в областта и извън нея.

Може да харесате още...