Какви са възможностите за бизнеса с врати и прозорци след пандемията
Почти 70% от архитектите в скорошно проучване на международна компания AluK заявиха, че са променили подхода си към жилищния дизайн в резултат на пандемията, а повече от 30% казват, че това е повлияло конкретно на техния дизайнерски подход към производството на врати и прозорци.
Изследването, поръчано в началото на годината, представя цял набор от потенциални нови възможности за производителите.
Най-голямата промяна за архитектите на жилищния пазар е, че те очакват да проектират повече помещения за работещи от дома (69%), последвано от включване на повече външни пространства (58%).
Що се отнася до вратите и прозорците, 49% от отговорилите заявиха, че е вероятно да включат повече отваряеми прозорци в бъдещи жилищни и търговски помещения за подобряване на естествената вентилация, 48% заявиха, че ще търсят начини за увеличаване на дневната светлина, а 45% обмислят интегриране на все повече и по-големи прозорци в техните схеми.
Сионион Робъртс, маркетинг директор на AluK, заяви, че констатациите показват какво прогнозират специалистите и коментаторите след появата на „новото нормално“ и работата от вкъщи по време на ограниченията. Тя коментира: „Очевидно нашият пазар се е обърнал с главата надолу и се е фокусирал върху поддържане на търсенето от миналото лято, но ние трябва да сме наясно как това търсене вероятно ще се измести, след като ограниченията паднат.
„Тогава е ценно да получим реални доказателства и цифри, които да подкрепят това, което всички ние може би сме усетили, че е вероятно да се случи. Архитектите очевидно са ключов двигател на промяната на нашия пазар, така че по-доброто разбиране на това, което мислят и планират, е от решаващо значение.
„По отношение на жилищата можем да видим ясни тенденции към разширения и градински постройки, пригодени за работа от вкъщи, които предлагат големи възможности за нашите плъзгащи се и двойни врати. По същия начин, разширеното външно пространство се простира извън градините и включва също балкони, което е добра новина.
„Повече дневна светлина не означава само по-големи прозорци, но и по-малки зрителни линии, което е мястото, където нашите 58BW и новите системи за прозорци C70S ще помогнат на клиентите да спечелят.
„Има много неща, заради които да се чувстваме оптимисти, докато гледаме към края на ограниченията, особено за компании, които разполагат с ресурси и оперативна ефективност, за да могат да отговорят на търсенето.“