Кризата е тест за качеството и стабилността на пазара за всички фирми
„Търсете доказаното качество – добър продукт, отговарящ на всички норми и изисквания на разумна цена!” С това послание се обръща към настоящите и бъдещите си клиенти г-н Петър Йорданов, управител на фирма Агнесика Пласт, само броени седмици преди края на една доста трудна за бизнеса година.
Фирмата е директен вносител и оторизиран производител на PVC прозоречни системи с марка Kommerling, като притежава сертификат за най-високо качество на продуктите и услугите си. Ето какво разказва г-н Йорданов за компанията, за трудностите пред екипа преди и по време на криза, и за всичко с една цел – високо качество и отговорност пред клиентите.
Фирма „Агнесика пласт” гради своя проектантски и производствен опит вече 15 години. Какъв беше пътя, който извървяхте и кои са ключовите моменти в развитието ви?
Когато създаваш фирма го правиш с ясното съзнание, че те очакват много трудности и перипетии – административни и технически. Лишенията в личен план също не са малко. Отдавайки се на работата и желанието клиентите да са доволни, а поръчките изпълнени качествено и в срок, често поставяш себе си на заден план.
Всяко едно зъбче на колелото е от значение и отдавайки значимото на този факт, се стремим да сме в крак с технологиите. А това изисква постоянно инвестиране в нови и по-добри машини за производство на пластмасова и алуминиева дограма, стъклопакети, мебели и други изделия.
Когато си на високо технологично ниво трябва да подбереш и квалифициран персонал. Всички отдели във фирмата – проектантски, производствен или монтажните групи, са неразривно свързани с технологиите. Тази фирмена политика ни позволява постоянно да повишаваме качеството и увеличаваме продукцията. Дава ни възможност да изпълняваме големи квадратури PVC или AL дограма, сложни конструкции, различни видове структурно остъкляване, при това в кратки срокове, което е особено важно при работа на големи обекти – хотели, бизнес сгради и жилищни комплекси.
Работите с водещи производители на профили. Как изградихте доверието помежду си?
Добрите партньорски отношения се градят с години, изисква се гъвкавост при решаване на проблемите, ангажираност в уговорките и коректност. При наличие на тези три фактора може да се говори за доверие и взаимен респект, оказващи благотворно влияние върху работата.
Фирмите, с чиито материали работите, са с доказано име в бранша. Кои са съществените показатели за постигане на качествена дограма и какво място заемат енергоспестяващите технологии и продукти в производството ви?
Едно от големите предимства, когато работиш с доказани профили, е безкомпромисното качество. Всичко, от материала на профилите до монтажа на готовата продукция, е от значение. За нас качествените материали са равнозначни на качествен продукт и съответно доволни клиенти, което е и крайната ни цел.
Избрали сме пътя на личната отговорност. Специално споразумение, в осем параграфа, фиксира конкретните отговорности на Kommerling, както и на производителите на прозорци с тази търговска марка. От 2004 година, в производството на PVC профили на Kommerling се използва Greenline стабилизатор, който е изграден на базата на калций и цинк вместо олово.
След задълбочени тестове австрийският институт по химия и техника във Виена установява, че PVC има възможно най-благоприятен енергиен баланс, което само по себе си води до:
Икономия на ресурси – на скъпи суровини, материали, енергия за изработка на продукта, както и от бързото му износване и необходимост от подмяна. Високата трайност на продукта е и най-добрата защита за околната среда.
Възможност за рециклиране – като рециклираните профили могат да се използват в почти неограничен брой пъти, без това да променя техните технически характеристики.
Добра топлоизолация – намаляват се не само разходите за отопление, но и вредните емисии от горивата, използвани за отопление.
Естествено не бива да пропускаме и ползите от употребата на нискоенергийни стъкла и газове с топлоизоизолираща способност, с които се намалява консумацията на енергия целогодишно, а от там и на вредните емисии.
Кое характеризира продукта „Агнесика”, независимо дали е алуминиева или PVC дограма?
Фирма „Агнесика” е сертифицирана по ISO 9001. Безкомпромисно се спазват производствените практики на производителите на профили, независимо дали е PVC или AL дограма. Търсим постоянното повишаване на квалификацията и професионализма на персонала във всички звена с редовни обучения и презентации, следейки нововъведенията в бранша. Качество, отговорност и коректност към клиента характеризират продукта „Агнесика”.
Как реагирате на свиването на пазарите, следствие икономическата криза и спада в строителството?
Необходимостта от съкращаване на разходите, както при всяка икономическа криза, е очевидна. При тези обстоятелства най-важно е поддържането на продажбите и поставянето им като приоритет, и то спешен. Ако пазарът се срива, това не означава, че приходите на всяка компания се понижават правопропорционално. Слабите компании ще отпаднат, което ще даде възможност на оцелелите да увеличат пазарния си дял и да облекчат негативите. Малките и средните компаниите, които дори в добри времена са имали ниски печалби или дори загуби, вече са отпаднали или скоро ще отпаднат от пазара. Кризата е една голяма чистка. В момента всички минаваме през своеобразен тест на качеството и на стабилността ни на пазара.
Кое формира доброто партньорство с инвеститорите?
Инвеститорите оценяват личната ни ангажираност с техните обекти. Постоянният контакт и интересът са от съществено значение. Когато си в центъра на събитията, можеш да предвидиш повечето спънки още преди да си се натъкнал на тях и да реагираш адекватно в дадения момент. Гъвкавостта и опита са на първо място в едно такова партньорство.
Познават ли вече клиентите продуктите, които търсят?
Голяма част – да, това са хора, които вече са се сблъскали с необходимостта от смяна на дограмата или поставяне на нова при строежи. Имали са възможност да се запознаят с достатъчно видове дограма, да сравнят цени и характеристики. Клиентите търсят качество на разумни цени. От особена важност е информираността на клиентите, трябва да знаят какво си купуват и какво могат да очакват от продукта.
Всеки мениджър си поставя определени цели за бъдещо развитие. Какви задачи стоят пред вас и компанията ви в близък план?
На преден план стои въпросът с кризата и справянето с настоящата ситуация. Същевременно целим разширение на пазара на международно ниво към Гърция, Румъния, Македония и като цяло Балканския полуостров.