Пазарът има нужда от качествени български профили

Фирма „Бултем” е създадена през 2006 г. с цел  производство и търговия с алуминиеви и PVC профили. Съвместно с немски и австрийски партньори преди две години тя изгради модерен завод за производство на профили в гр. Хасково.

След още две – вече има специализирани  складови бази в страната. Целта на екипа е да предлага качествен продукт на европейско равнище, който вече има своите пазари както у нас така и в чужбина.

Ето каква оценка за пазара на профили и дограма у нас дава Мариян Арнаудов, Мениджър продажби на  компанията.

От миналага година „Бултем” започна собствено производство на PVC профили за прозорци и врати “Baufen Profiles”. Как се разви пазара за този период?
Попаднахме в труден период за внедряването на нов продукт. Строителният пазар, който е основен потребител на нашите продукти, беше направо „сринат”. Фирмите – производители на профили, на които преди не им достигаше капацитет, вече не могат да запълнят и половината от мощностите си. Борбата за клиенти се изостри изключително и се пренесе в изцяло ценова конкуренция, което естествено повлия и на качеството на продукцията.

Доколко се осъществява фирмената политика за налагане на качествен български продукт в един предимно ценови пазар?
Ние продължаваме да следваме основните насоки във  фирмена ни политика, а именно –  производство на качествени продукти, на достъпни цени.  Радваме се, че срещаме все повече поддръжници на тази наша философия.

Какви са предимствата да си производител?
Собственото производство ни дава възможност за по-голяма гъвкавост, постоянен контрол на качеството и възможност за бърза реакция спрямо изискванията на пазара.

Ние контролираме всички етапи и процеси на производството до получаването на продукта от крайния клиент. Работим с изключително добро оборудване – последно поколение техника на известни европейски производители – GREINER Extrusion – Австрия и Krauss Maffei – Германия.

Работите съвместно с австрийски и немски специалисти. Как съчетавате техния опит и особеностите на българския пазар?
Имаме много какво още  да научим от нашите европейски партньори. Непрекъснато работим по внедряване на техния опит в нашата работа. Никак не е лесно да постигнем дисциплината и отговорността на австрийските ни колеги.

За последната година успяхте да увеличите асортимента от продукти. Какво включва настоящото портфолио на компанията ?
Настоящата ни продуктова гама включва напълно окомплектована 4-камерна система ClassLine 60 с допълнително разработен към нея стъклодържател за 28 мм стъклопакет.

Системата с алуминиева капачка ClassLine 60+ дава възможност да се повиши живота и подобрят качествата на дограмата. Различните цветни покрития и  дървесни декори й придават ефектен външен вид.

Освен двете основни системи, по искане на наши клиенти започнахме производство на допълнителни завършващи елементи. В комплект с профилите предлагаме подпрозоречни дъски с широчина 200 мм.

В момента усилено работим и по създаването на новата 70 мм система Baufen Elegance 70, която ще се появи на пазара в началото на следващата година.

Как оценявате  пазара на профили за дограма у нас?
В момента пазарът е изключително ценово ориентиран. Качеството на предлаганите профили е незадоволително. Много от производителите на дограма имат нагласата, че цените ще падат безкрайно. Това ги кара да ни притискат  за още по-ниски цени, което допълнително влошава и без това сложното положение на пазара.

Ние не искаме да навлизаме в тази ценова война. Пазарът в България наистина има нужда от качествен български профил и ние смятаме, че това е нашата ниша. Резултатите от последните месеци доказват, че сме на прав път.

Все по-големи са изискванията към производството на профили. Кои според Вас са най-съществените?
Основните изисквания са няколко:
-Екологично производство. ЕС е в процес на пълна забрана на използването на профили,  съдържащи олово. Безспорен факт, е че оловото нанася трайна вреда върху здравето на човека.
-Опазване на формулите. Добавянето на всякакви „пълнители” към формулата за производство на профили нарушава свойствата им – линейни разширения, трайност, цвят, гланц и др.
-Спазване на основните дебелини на стените по стандарт EN 12608.

Важни характеристики за една дограма са нейния живот и сигурност. Как вашите продукти  отговарят на тези изисквания?
В нашето производство се използват суровини само от доказани европейски производители. Ние контролираме качеството на профилите на всеки етап от производството им в собствена лаборатория, а готовата система е сертифицирана съгласно европейските стандарти в независима лаборатория. Профилите, които произвеждаме, са екологично чисти, благодарение използването на калций-цинков стабилизатор, заменящ вредните оловни стабилизатори.

Доколко профилите са определящи за качеството на дограмата?
Профилите са важна част от крайния продукт – дограмата, но за да функционира безпроблемно един прозорец е необходимо да се следва технология, предписана от производителя на суровини. За съжаление, наличието на множество несертифицирани производители на дограма в България оказва негативно влияние върху качеството на крайното изделие. Налице е масова практика за замяна на четирикамерни профили с трикамерни със същата геометрия, което клиентът не би могъл да разбере. И всичко това е следствие на все още нерегламентирания пазар.

Как кризата измени поведението на клиентите Ви?
Като начало завишиха изискванията си към качеството и започнаха да разбират важността на този показател в дългосрочен план и да осъзнават, че най-евтиното не значи най-конкурентно.

На собствени складови бази ли разчитате?
Не разчитаме само на собствените си бази. През изминалата година успяхме да разширим дистрибуторската си мрежа в страната и чужбина.

Вие се представяте на различни специализирани изложения. Какво очаквате от предстоящото си участие на Есенния Пловдивски панаир?
Участието ни на Есенния Пловдивски панаир има за цел най-вече да представи нашите настоящи продукти и бъдещи разработки. Това е и едно от местата, където може да се  ориентираме за позициите на нашите конкуренти на пазара. От друга страна се надяваме да  получим и обратна информация от клиенти относно нашите продукти.

Повече информация за продуктите и възможностите им ще откриете на щанд 6 N 1, в панаирна палата № 6. За контакти: www.baufen.bg

Вижте също...