Продължаваме напред с нови продукти и ноу-хау
Фирма КОМАТЕК-КМТ работи активно на пазара от 1997 г. и е сред първите, които започва партньорство с австрийския производител на обков MACO. Вече 13 години с дейността си тя подпомага изцяло работата на производителите на дограма, с нужните продукти и ноу-хау. Като утвърдена фирма в бранша тя продължава да доказва надеждността си, като предлага комплексно решение за всеки клиент.
Има разработени офиси и складови бази в повечето големи градове на страната, а сега изгражда съвсем нова собствена складова база и шоурум, с обща площ от близо 3000 кв.м. недалеч от София.
„Да се развиваме означава да предоставяме на клиентите все по-високо качество на обслужване”, казва мениджърът Петя Кънева. Ето какво още разказа тя за фирмата и нейното бъдещо развитие.
Фирмата Ви е сред първите представители на австрийската компания за обков MACO. Как и защо се насочихте именно към тях?
Да наистина, ние сме първият представител на австрийската фирма Майер и Ко за България. Насочихме се към този обков донякъде случайно. С наш клиент, производител на дървена стъклопакетна дограма, направихме първата заявка съвместно. Тогава подобни обкови и дограми бяха меко казано „екзотични” за българския пазар.
Какво е преимуществото да си на този пазар вече 13 години и каква е равносметката Ви?
Преимуществото ни е, че изградихме пазара на стъклопакетна дограма заедно с клиентите ни. Тръгнали сме от нулата, израсли сме заедно с клиентите и по този начин за нас не останаха тайни в бизнеса. Винаги сме били до нашите клиенти и рамо до рамо сме вървели по пътя заедно, откликвайки на техните нужди.
На какво се дължи успехът на фирмата?
Винаги сме се опитвали да предложим на нашите клиенти не само продуктите, от които имат нужда, а сме готови де предложим и комплексни технически решения за конкретни проблеми. Залагаме на екип от професионалисти и висококвалифицирани кадри. Поддържаме голяма складова наличност и имаме складове из цялата страна, което е удобно за клиентите.
Доколко този успех зависи от стила на работа на мениджъра и какъв е Вашият?
Определено успехът зависи от стила на работата на мениджърите. Ние винаги сме работили в екип, което позволява да се изслушат различните гледни точки и така да се вземе най-правилното решение. Във фирма КОМАТЕК се цени собственото мнение на служителите и мениджърите.
Освен обков предлагате и богата гама аксесоари за дограма. В кои продуктови направления са?
Опитваме се да предлагаме на клиентите всичко, от което имат нужда, както и да разширяваме продуктовата си гама с новости в бранша. Ориентирани сме към производителите на дограма и врати, имаме клиенти и в сферата на монтажите.
Предлагаме богата гама висококачествени и надеждни продукти, чиито марки са се утвърдили на пазара – обков за дървена и пластмасова дограма, крепежни елементи и аксесоари, свързани с производството и монтажа на прозорци и врати.
Коя е новата генерация обков за прозорци и врати?
Новата генерация обков е с високо ниво на сигурност, с повишена износоустойчивост и с подобрена визия. Един от тях – МАСО TRICOAT е висококачествен продукт с гарантиран ефект срещу ръждата. Той е разработен от специалистите на МАСО и е предназначен за дограма в региони, където обковите са изложени на екстремни натоварвания – крайбрежните зони и замърсени индустриални зони. Революционното покритие MACO TRICOAT притежава висока устойчивост срещу химическите атаки на киселини и луги.
С напълно скрития обков MACO INVISIBLE прозорците изглеждат красиви. Това е второ поколение продукти в сегмента MACO MULTI и е съвместим с всички отваряеми прозоречни системи.
В момента се наблюдава нова вълна от кражби с взлом. Кои са новите решения за сигурността на дома, които предлагате?
Ние винаги сме предлагали обков с повишена степен на сигурност – така нареченият противовзломен обков. Противовзломната техника MACO MULTI е интелигентна система за сигурност, която може да се монтира на всички видове стандартни, скосени или арковидни прозорци, както и на входни врати.
Системите за сигурност МАСО i.S. (intelligente Sicherheit) са разпределени в класа на заключване и защита.
Хубавото напоследък е, че вече има производители, които стандартно произвеждат дограмата си с противовзломен обков и по този начин предлагат гарантирана сигурност на своите клиенти. За нас е важно клиентите, в чиито домове се монтират прозорци, да познават възможностите на този обков и да го търсят.
Кое е определящо при избора на обков и аксесоарите за дограма?
Определящо е единствено желанието на клиента. Ние предлагаме различни възможности и смея да твърдя, че можем да удовлетворим и най-претенциозните запитвания.
Какви могат да бъдат последиците от неправилния им избор?
Последиците от един неправилен избор могат да бъдат изключително неприятни. Дограмата е съвкупност от профили, обков и стъклопакет, неправилният избор на които може да доведе до нефункциониране и лоши изолационни качества на всеки елемент, т.е. до разочарование на крайния клиент. Решаваща ролята за качеството на целия продукт има и монтажа на дограмата. Това за съжаление много често не се дооценява.
С какво се гарантира качеството на елементите за дограма и кои сертификати са определящи?
Всеки европейски производител би трябвало да има сертификат за продуктите си. Това важи с пълна сила за доставчиците, с които ние работим. Както знаем, в Европа качеството се следи много строго и се налагат изключително сурови санкции на нарушителите. В областта на дограмите много важен е СЕ-сертификата, който гарантира качеството на прозореца като съвкупност от елементи, а не на неговите отделни съставни части.
Какъв е обемът от продажби през настоящата година и как кризата в строителния бранш се отрази на тях?
Кризата в строителния бранш ни се отрази много тежко. Имаме повече от 30% спад в оборотите. Наложи се да реорганизираме начина си на работа и да преструктурираме персонала си.
Как подхождате, за да запазите нивото си и преодолеете кризата?
Продължаваме напред и стискаме зъби. Надяваме се, че кризата няма да е вечна.
В какво инвестирате сега?
Продължаваме да инвестираме в новата ни база, която строим в с.Петърч. За съжаление, това ни коства много усилия. Продължаваме да развиваме и дългогодишните си партньорства с нашите доставчици, като работим с повече продукти и ноу-хау.
Фирмите за дограма са вашите основни партньори. Станаха ли те по-прецизни при избора си на продукти или отново определящ е ценовият пазар?
Имаме клиенти, които винаги са били и все още са изключително придирчиви към продуктите, които влагат в дограмата си. Такива производители се интересуват от новостите в бранша и предлагат най-доброто на своите клиенти. За съжаление, обаче, те не са мнозинство. Все още масово се набляга на цената.
Какъв е подходът ви за спечелване на нови клиенти и партньори?
Работим активно на пазара. Посещаваме клиентите си на място и им предлагаме не просто стока, а набор от услуги, които подпомагат работата им.
Как според Вас ще се развие пазарът след „активния” по принцип летен сезон?
Тази година сезонът съвсем не беше „активен”, за съжаление. А по-лошото е, че очакваме една още по-тежка зима. Ние обаче сме се подготвили и се надявам това да ни даде предимство.
Докъде се простират Вашите планове за фирмата и какво е предизвикателството за Вас самата?
Плановете ни са да продължим да се развиваме, да работим с още нови продукти и клиенти, и да дочакаме по-добри времена за строителния бранш в България.