Прозорецът е повече от рамка и стъкло

Интервю с инж. Ралица Георгиева Цанкова – Ръководител на представителството на СБКИ в София.

Фирма СБКИ оцелява в условията на остра конкуренция вече 17 години. Как се справяте с предизвикателствата на труден пазар, какъвто е българският в момента?
Заложихме на стабилна марка като Deceuninck във време, когато PVC дограмата почти не беше позната у нас. От самото начало ни направи силно впечатление, че белгийската фирма предлага цялостна система, свързана с прозорците – пълна окомплектовка с външни и вътрешни первази, обличане на страници, противонасекомни мрежи, ролетни щори, т.е. всичко, което дава завършен вид на този продукт. Те правят не само това! На всеки две-три години предлагат нова система – по-модерна и по-прецизна с оглед изолационните качества и архитектурния дизайн на дограмата. Това позволява и на нас да се чувстваме сигурни в условията на твърде динамичен и непредвидим пазар. Не завиждам на клиентите. Много им е трудно да се ориентират, да се доверят на подходящия изпълнител. Все пак мисля, че професионалният подход и качеството се познават.

Масовото потребление чувствително се сви, тъй като намаля новото строителство, а и доходите на хората паднаха. Останаха ли ви верни старите клиенти? Намирате ли нови?
В този кризисен период при нас се връщат стари клиенти, които нещо довършват, т.е. те вече са ни тествали и са останали доволни. Същите хора ни изпращат свои приятели и близки. Преди няколко дни звънна първата ни клиенка от 1993 г. Помислих, че е възникнал проблем, а тя се обажда за нейни близки – много ми стана мило.

Проблемът е в това, че клиентите ни имат идея да направят нещо повече, но нямат решителност да го направят наведнъж. Променя се законодателството, променят се обстоятелствата, кризата стопява спестяванията  и това „зарежда” много голяма несигурност у хората.

Останаха  и клиенти, които искат все по-луксозни неща, все по-бутикови изпълнения. Точно тях се стараем да удовлетворим. Поначало работим само по поръчка – дограмата на Deceuninck е всичко друго, но не и конфекция. Строителни фирми като „Вълканов&Миланов” , „Бокал”, „Тирлин”,  с които работим от години, продължават да ни търсят, защото знаят, че можем да задоволим и най-претенциозните им клинти.

Независимо от диктата на кризата хората търсят новото, последния вик на техническата мисъл. Казахте, че едно от вашите оръжия е иновационният стил на Deceuninck. Кои са топ-продуктите в пазарната листа на СБКИ?
Пазарен хит в момента е системата за микровентилация, която позволява неосезаемо раздвижване на въздуха – от нея не духа и помещението не изстива рязко, но вътре е свежо.Тя може да представлява лайсна, монтирана в рамката на прозореца – в отваряемата или в неотваряемата зона. При добрите уплътнения на съвременните дограми, особено ако в помещението все още има строителна влага, а дълго не е било проветрявано, започват да мухлясват стените, получава се конденз. Така че системата има бъдеще.

Друго модерно решение е свързано с по-различния механизъм на отваряне. Той позволява изместване на отваряемата част на крилото навътре – успоредно на равнината, в която е разположен самият прозорец. То е практически невидимо, а постига същия ефект – циркулация и непрекъснато опресняване на въздуха. Механизмите са от немската фирма Winkhaus, с която работим.

Освен това системата изисква специален обков, не допускащ отваряне отвън с взлом! Важно качество, което обърква сметките на интелигентните крадци. Те могат да счупят стъклото, разбира се, но не го правят – отварят прозореца отвън, влизат, без никой да ги усети…след това си тръгват през вратата с плячката.

Нискоемисионните стъкла, популярни повече като k-стъкла, не са загубили своята актуалност. Те са с много по-добри изолационни характеристики, ефектът им се чувства и зиме, и лете. Има слой на самото стъкло, който отразява дълговълновите инфрачервени лъчи: през зимата топлината остава вътре, през лятото се връща навън.

Със системата Zendow+ Deceuninck намери решение и за конденза в долния край и по периметъра на стъклопакета. Това е мястото, което изстива най-лесно, защото е в контакт с дистанционера.

Колкото по-богата е търговската гама, толкова по-гъвкаво се реагира на пазара. Да не говорим за предимството да бъдеш първият, който лансира качествен продукт. Представете ни, моля, материала Twinson.
Deceuninck от няколко години предлага нови съпътстващи профили, които не са за дограма, а за декинг-настилки и външни стенни облицовки. Това са няколко вида конструкции в девет цветови разновидности. Много добър продукт, комбинация от PVC и дърво. Не са евтини тези настилки и фасади, но са много трайни и много ефектни. Устойчиви са на всякакви агресивни въздействия: въздух, вода, слънце, резки температурни колебания. Подходящи са за градински пътеки, вътрешни дворове и тераси до басейни. Не се поддават на плесени, на гризачи – оказа се, че за много от облицовките това е проблем.

Фасадите Twinson са абсолютно съвместими с прозорците – всички детайли и чупки могат да бъдат идеално напаснати с плоскостите за хоризонтално и вертикално подреждане. Всички системи са окомплектовани с необходимите завършващи профили.

Целта на фирма СБКИ е да продава не суровината, макар че можем да го правим, а готовия продукт, който се състезава на пазара. Но това става трудно и бавно. Строителството, освен всичко друго, е и консервативен отрасъл. Сега завършваме басейна на Гранд-хотел „Варна” в курорта „Св. Константин и Елена” и терасата на хотел „Делфин-Марина”. Там могат да се видят подовите настилки Twinson.

Може да харесате още...