Сен-Гобен: 350 години история в информационна онлайн изложба
За своята 350-та годишнина Сен-Гобен пуска онлайн изложбата „Сен-Гобен350“: изложбата, която разказва историята на фирмата с помощта на повече от 700 архивни документи.
„Тази година честваме своя 350-и юбилей не без известна доза гордост. Това важно събитие ни дава възможност да припомним на всички за нашата история, най-добрите ни постижения и страстта, която ни ръководи от създаването на фирмата през 1665 г. Този дълъг житейски път ни доказва, че сега, повече от всякога, ние имаме нужда от усещането за една далечна перспектива за бъдещето. Спокойствието, отзивчивостта и увереността, които фирмата ни е демонстрирала винаги, са ни помагали да се адаптираме към промените в света, да преодоляваме препятствията и да се борим с предизвикателствата. Юбилеят ни дава кураж да подхранваме и предадем на идните поколения този начин на мислене. Съставена от архивите на Сен-Гобен, съхранявани от три века и половина насам, виртуалната изложба ще запознае всички с нашата фирмена памет“, заяви Пиер-Андре дьо Шалендар, Председател и Главен изпълнителен директор на Сен-Гобен.
Изложбата е организирана с цел да улесни посетителя. Съдържанието й е достъпно през няколко различни входа, така че всеки да може според своите предпочитания и интереси да разгледа историята на фирмата, на отрасъла и на събитията през този дълъг период от време, в които Сен-Гобен е бил свидетел и активен участник.
Различните модули
– Календар от 22 дати за запознаване с основните периоди в историята на фирмата.
– Триизмерна възстановка на производствения процес в стъкларските заводи на Сен-Гобен Манифактура за производство на стъкло за огледала на Сен- Гобен – такава, каквато е била в експлоатация през 1785 г.
– Галерия за иновации, съдържаща приноса на Сен-Гобен към революциите в архитектурата и промените в жилищните сгради от 1665 г. до 2065 г.
– Галерия „Портрети“ на ръководителите на фирмата, изобретателите и работещите в нея, които олицетворяват „фирмения дух“.
– Шест възможни тематични раздела за запознаване с документите в изложбата (Tрансформация на материалите, От реклама към маркетинг, Сен Гобен по света, Основни достижения, Светът на труда, и Корпоративно управление и култура.)
За да се отрази изключителното многообразие на Сен-Гобен и да се достигне до възможно най-широка публика, изложбата е достъпна на пет езика (френски, английски, немски, испански и бразилски португалски).
Изложба, отдаваща заслужена почит към историята на фирмата от 1665 г. насам и промените в нея
Историята на Сен-Гобен започва през 1665 г., когато крал Луи XIV подписва указа за официалното създаване на Манифактурата за производство на стъкло за огледала /Manufacture royale des glaces de miroirs/.
Тази инициатива е в резултат на икономическата политика на кралския министър на финансите Жан-Батист Колбер, който иска да се конкурира с Венеция на европейския пазар на стъкло за огледала.
Следват периоди на разнообразяване на продуктовата гама и промени във фокуса на производството, благодарение на които днешната фирма Сен-Гобен съхранява инсторически основния си предмет на дейност, но и значително разширява продуктовия си портфейл, за да стане световен лидер в производство на стоки за жилищната среда.
Тези промени вървят едновременно с един силен ангажимент към интернационализация. Сен-Гобен непрекъснато печели нови пазари в целия свят. Днес фирмата има присъствие в индустрията на 64 държави.
Пътят на развитие на фирмата е уникален и многолик, което е отразено в тази виртуална изложба. Той продължава три и половина века и е белязан от успехи, понякога провали, и иновации. Този път ще впечатли всеки, който проявява интерес към историята на фирмите и историята изобщо.
Сен-Гобен: идентичност, белязана от историята
Във Франция Сен-Гобен е пионер в историята на бизнеса. Фирмата създава своя отдел „Архиви“ през 1974 с цел запазване и възможно най-добро използване на многото документи с историческа стойност, както и насърчаване на създаването на споделена корпоративна култура след сливането на Сен-Гобен и Пон-а-Мусон през 1970 г.
Този център „Архиви“ се ползва за справки от много учени историци и представлява основен източник на документален материал за виртуалната изложба.
Изложбата, която е достъпна изцяло онлайн, се състои от над 700 документа в най-различен формат (архивни документи, снимки, филми, предмети и пр.). Повечето са от архивите на Сен-Гобен, но има и такива от обществени архиви, Националната библиотека на Франция (BNF) и частни колекции.
Селекцията и обобщението на тези 700 документа са резултат от щателно проучване и много презентационни усилия. “Направихме изключителни открития, особено в аудио-визуалната колекция, които желаем да представим, защото досега никога не са показвани,” обясни Мери де Лобие, Директор „Връзки с обществеността“ в Сен-Гобен и директор на изложбата, а Ан Алонзо, уредник на изложбата каза: “Да вземем например филма Travailler en usine (Работа във фабрика).Това е един забележителен социологически документ за работата във фабрика през 1970 г., време на големи промени поради автоматизацията и изменящите се трудови отношения на работното място.”
Изложба, която се обогатява всеки ден от потребителите на мрежата
За да предаде историята на фирмата колкото е възможно по-достоверно, Сен-Гобен взе решение да даде възможност и външни хора да допринасят за изложбата. Настоящи и бивши служители, както и всеки, който разполага с информация и документи, може да ги публикува онлайн на сайта на изложбата. Целта е да се покажат различни гледни точки за историята на Сен-Гобен – от най-конкретните до най-общите. По този начин ще бъдат събрани и документи за архива на фирмата.
Ако желаете да допринесете с Ваши материали, кликнете на раздел “Споделете своите спомени и документи.”
През 2015 г. Сен-Гобен чества своята 350та годишнина, 350 причини да вярваме в бъдещето. Благодарение на опита и способността си непрекъснато да въвежда нови решения, Сен-Гобен, световен лидер в производството на изделия за жилищната среда, строителството и дизайна, произвежда и разпространява висококачествени строителни материали за иновативни решения на предизвикателствата на растежа, енергийната ефективност и опазването на околната среда. С продажби от 41 милиарда евро през 2014 г., Сен-Гобен развива дейност в 64 държави и има над 180 000 служители. За повече информация за Сен-Гобен, посетете www.saint-gobain.com и @saintgobain в „Туитър“.
В България Сен-Гобен е представена от пет направления (Ecophon, Eurocoustic, Isover, Rigips, Weber) и три представителства (Glass, Formula и PAM). Компанията разполага с два завода на територията на страната и има 96 служители.