Тенденции в търсенето на пазара на прозорци, външни врати и слънцезащита
В строителния бранш търсенето често следва тези продуктови тенденции, които най-добре се налагат на пазара. Това се отнася и за сегментите прозорци, външни врати и слънцезащита.
Според проведено наскоро допитване до архитекти в Германия основните тенденции в търсенето през следващите 3 години ще се наричат троен стъклопакет и топлоизолация.
Изследователите от Дюселдорфската агенция BauInfoConsult са провели телефонни интервюта с общо 150 архитекти, за да проучат очакванията им за тенденциите в търсенето през следващите три години в секторите външни врати, прозорци и слънцезащита. Проектантите прогнозират силно нарастване на търсенето в посока енергийна ефективност (23%).
С това архитектите отново потвърждават текущата оценка на нагласите, че темите за енергоспестяването и енергийната ефективност вече са сред определящите тенденции и днес, както потвърждават и резултатите от годишния анализ на дейността на бранша.
Затова не е изненадващо, че почти всеки трети проектант очаква нарастващ интерес на купувачите към прозорци или врати с тройни стъклопакети с висока топлоизолация за периода до 2022 г. (30%).
Според някои архитекти добра популярност ще генерират и други разработки – решенията за интелигентен контрол на дома за различните системи за слънцезащита (15%) – причината е нарастващата необходимост от повече комфорт за потребителя. Почти всеки десети от запитаните проектанти е на мнение, че в следващите няколко години на внимание ще се радват и различните системи за охрана и сигурност на дома (12%).