Усилията на екипа и реализациите са доказателство за успеха

Налагането на една марка на пазара не винаги става с агресивна реклама и медийна популярност. То може да се осъществи и постепенно, с целенасочена активност и интерес от страна на екипа, който я представлява, спрямо подходящите партньори, инвеститори и реализиращи се обекти. Показател за такъв подход е работата на българското представителство на Hydro Building Systems, част от които е утвърдената немска марка за алуминиеви систими за дограми и фасади WICONA.

Според информация от сайта на компанията, през последните десетилетия името на марката WICONA е синоним за най-висок стандарт в света на алуминиевите профилни системи.

Високите технологични стандарти, строгите изисквания за качество на обработка на продуктите, както и комплексните услуги и консултации, допринасят в значителна степен за успеха на марката.

Ето какво разказва за успеха на марката тук и по света, нейният регионален мениджър за България, Екатерина Чочкова.

Предистория
WICONA е немска компания с 60 годишна история и опит в областта на високите технологии при алуминиевите фасадни системи, дограми и врати.

Но от 1990 г. тя е марка на Hydro Building Systems, част норвежката група Hydro. Освен алуминиеви профилни системи тя доставя обков, аксесоари, техника за обработка и техническа помощ.

Hydro Group е третият по големина доставчик на алуминий и алуминиеви продукти в света. Централата й е в Осло, но тя има заводи и представителства в повече от 46 държави по света.

Консорциумът Hydro Building Systems притежава още две световно извести марки в тази област Technal и Domal. Technal заема над 80% от пазара във Франция, докато Domal е позната най-вече в Испания. Но и двете представляват алуминиеви системи за фасади и дограми с по-ниски изисквания по отношение на термо – характеристики, като студени плъзгащи системи и други алуминиеви системи. И на фона на съществуващата у нас конкуренция в този клас системи, обяснимо Хидро Билдинг Системс не предлага продуктите от тези две марки.

Присъствието й у нас

У нас Хидро Билдинг Системс официално присъства от февруари 2009 г., като представлява немската марка за висококачествени алуминиеви продукти WICONA. Но това не е първото появяване на марката WICONA на българския пазар. Преди това друга търговска фирма е предлагала продуктите й у нас.

„Ние сме едва от две години и половина на българския пазар и трябва да работим много за утвърждаването на марката, убедена е Екатерина Чочкова. За този период направихме много, успяхме да реализираме пет по-големи обекта – бизнес сгради, хотел и жилищна сграда. Предстои ни да реализираме и още нови проекти. Две от тях – офис сграда „Бумеранг” (Фасади и дограми. WICTEC 60, WICTEC 50, WICLINE 70 E HI) и болница Magniac (дограма система WICLINE 65 EVO) са съвместен проект с фирма „Кристиан Нейко”. С фирма „Прециз Ал” ще изпълним противопожарните врати на търговски център IKEA.

„Ние се появихме на българския пазар в най-голямата криза, като ситуацията не се е променила много. Конкуренцията е изключително голяма и продажбата на готови алуминиеви системи е доста трудна”.

Wicona е марка, която е ориентирана по-скоро към изпълнение на сложни проектни решения, отколкото да залага на продажбите на готови системи.

Представителите на марката у нас до голяма степен разчитат на познаваемостта й. Продуктите WICONA са вложени в седем големи сгради още по времето на активния строителен период, чрез друг посредник, което също е принос за настоящото й развитие.

„Пазарът ни не е изчерпан, но липсват достатъчно инвестиции”, е мнението на г-жа Чочкова. „Перспективи има, но ситуацията в момента е трудна, видно е не само в България”.

Опитът

Фирмата има солиден опит в разработването на алуминиеви продукти. Тя е пионер в разработването на сложни фасадни конструкции на световно ниво.

WICONA е създател на първата елементна фасада в света, твърди Регионалният мениджър за България. Според него елементните фасади са продукт, който тепърва ще се развива на нашия пазар, защото са по-рентабилни от гледна точка на механизация, работа и изпълнения. Но у нас все още няма готовност за този пазар, обобщава Екатерина Чочкова, която освен мениджър е инженер с над 10 годишна практика като ръководител на конструктивен отдел в голяма компания за алуминиева дограма.

Според нея, инвестициите при елементните и двойните фасади са доста по-големи, и се правят в дългосрочен план. А у нас решение за фасадните конструкции все още се търси на доста по-късен етап.

В момента разчитаме единствено на собствените си усилия и желанието за успех, категорична е тя. Нейният опит и този на колегата й, който също е строителен инженер, имат съществен принос на практика при подготовката на конструктивните фасадни решения за конкретни обекти.

Освен на себе си, те разчитат и на доказаното качество на немските продукти и популярността им сред фирмите за изработка и монтаж на дограма и фасади, проектанти и инвеститори.

Подходът им не е по-различен от този на всеки търговец. Работата им обхваща целия процес – от намиране на обекти, офериране, срещи с инвеститори, до реализирането на конструктивни решения за спечеления проект. За изпълнението на поръчките те се доверяват на партньорството на доказали се фирми от бранша.

Процесът не е никак лесен, признава моят събеседник. Може би за търговците е по-лесно, отколкото за изпълнителите. Но пък те реализират конструктивните решения, разчитайки на фирми с доказан опит в производството на различни детайли и системни разработки.

Сериозна конкуренция

Офис сграда на бул. Арсеналски, фасади и дограми WICTEC 50, WICLINE

Имаме сериозна конкуренция и не винаги успяваме да се преборим за конкретния проект, е обективното мнение на търговският представител. Всеки обект е специфичен. Дори, когато си сигурен в успеха може да се окаже, че друг е спечелил. „Не може да разчитаме само на собствени знания и успешност, които не винаги са достатъчни в един подобен бизнес”.

Това, което ще даде тласък на търговията с алуминиевите профилни системи Wicona, е унифицирането на предлаганите досега системи по отношение на техните показатели и редуцирането им до две серии алуминиеви профилни системи за дограми EVO. Те ще унифицират пазара на Източна и Западна Европа, като постепенно ще излязат от употреба част от съществуващите досега профилни системи, предназначени единствено за Източноевропейските пазари. „Ние можехме да предлагаме и по-високия клас немски системи, но те не бяха конкурентни за нашия пазар”, обяснява г-жа Чочкова. Въвеждането на двете нови серии системи 75 evo и 65 evo ще улесни не само пазара, но и доставките. Фирмата разполага със складови бази в Германия, Австрия, Полша, Чехия и Румъния, като транспорт до някоя от тях има всяка седмица. Ето защо не е нужно да се поддържа склад и в България.

Това обединяване на продуктите ще улесни съществено не само логистиката, но и поръчките на самите профили, обкови и детайли.

Нови унифицирани системи за дограми врати EVO

Нохел Еди, Фасади WICTEC 50 VARIO

С новата серия продукти за врати и прозорци EVO, както и плъзгащите елементи WICSLIDE 160, Hydro Building Systems обединява гамата си от алуминиеви продукти.

Базирани на цялото настоящо семейство от алуминиеви системи за врати и дограма, двете нови серии 75 EVO и 65 EVO ще задоволяват почти всички пазарни изисквания, както и тези на архитекти и инвеститори, по отношение на дизайн и най-ефективна топлоизолация.

Новото поколение системи съвпада изцяло с водещата фирмена линия „Технология за идеи”. Те ще спазват всички международни стандарти, европейски изисквания и технически нормативи.

Двете унифицирани системи за дограма се отличават с по-високи термо- и звукоизолационни свойства. Стремежът е да се доближат нива на коеф. на топлопреминаване от 1,2 и дори по-ниски, при употреба на стъклопакети.

Тази сравнително нова концепция има реално измерение. Мостри от тези системи вече присъстват в офиса на фирмата тук и се предлагат на потенциалните клиенти.

Целите

На фона на строящите се няколко бизнес сгради и молове, както и нестихващото жилищно строителство, очакванията на г-Екатерина Чочкова са екипът й да успее да реализира реален оборот, съответстващ на възможностите му, като същевременно привлекат и нови клиенти.

Приоритет за българското представителство на марката е не да реализира прекалени обеми и тонажи от една или няколко системи профили. Все пак е на път да реализира най-големия си в това отношение обект “Т.А.О. Център” на бул. „Т. Александров”, с близо 35 тона вложени системни профили и оборудване. Изпълнител на фасадата е фирма Мухарски, а проктът е на фирма АрхиКом. В него WICONA ще вложи специално решение на елементна фасада, капачкова фасада и дограма, покриваща изискванията за пожаробезапасност.

Опитът, който екипът у нас има в техническата реализация на проектите, до голяма степен му помага да изпълнява и по- сложни конструктивни решения. Но въпреки това, всеки проект е специфичен, което те кара да научаваш и нови неща, казва мениджърът му. Пък и някои от системите на WICONA имат различия спрямо традиционните на пазара профилни системи.

Според Екатерина Чочкова проектирането на фасадната конструкция на една сграда все още не е обособено перо, а част от изработката и монтажа й. По този начин техническата част остава недооценена и причината до известна степен се крие в липсата на система за цялостно проектиране на сградата, включващо й фасадата. У нас обикновено се мисли за фасадата едва след като се построи сградата. А този начин на мислене се различава много от Западния, казва представителят на Wicona за България. Предшестващата изпълнението част е много важна и касае обединяването на специалисти в много области – ОВиК, фасадни инженери, конструктори и т.н. И колкото повече навлизат новите технологии, толкова по-сложно и по-скъпо е изпълнението на сградите по отношение на устойчивостта им.

Позициите и бъдещето на марката
Българското представителство засега е твърде малко, в сравнение с оборотите на страни като Унгария, Сърбия, Словения или Хърватска. Единствено с Румъния може да се сравняват постиженията ни, но не и реализираните обекти, защото северната ни съседка е далеч по-голяма по територия от нас. Но въпреки ограничения пазар у нас, екипът на Wicona успява да реализира немалко обекти у нас. Това, което си пожелават, са повече комуникация и срещи с инвеститори и клиенти, както и представяне на продуктите. Според намеренията на Екатерина Чочкова, това би увеличило популярността на марката в бъдеще. От опита досега, най-добрият вариант за успех се явява срещата с инвеститора, проектанта и изпълнителя при реализирането на конкретен обект. Популяризацията на даден продукт никога не е достатъчен, и всеки от нас е убеден в това, заключава тя.

Надяваме се и вие, нашите читатели и партньори, да мислите така и да продължавате се доверявате на www.dogrami.bg, като част от пътят ви към успеха!

Може да харесате още...