Външният вид не бива да е за сметка на качеството

С инж. Евелина Пенева и нейната фирма Техноланд ЕООД се срещаме отново, след изложението BBW-Интериор. В уютния офис и малък шоурум ме посреща дамата, избрала за свой бизнес стила и класата на вратите DANA. От създаването си през 1998 г.  Техноланд ЕООД  е изключителен представител на DANA JELD-WEN Türen GmbH, най-големият производител на дървени врати в Австрия. Ето какво сподели тя за пазара на врати у нас, развитието на бизнеса си и усилията, които полага за да се справи с настоящата икономическа криза.

Как бихте описали пазара на врати в условията на криза?               
Пазарът на почти всичко у нас е пренаситен, не само този на вратите. Те са продукт, пряко свързан със строителния бранш. А той бе един от най-засегнатите от световната финансова криза отрасли. Строителството на големи обекти в момента е ограничено, което повлия и търговията с врати. Ограниченото кредитиране на жилища намали възможностите на малките частни клиенти, а  и ремонтните работи до началото на пролетта обикновено не са актуални.

Пренаситеността на пазара успя ли да отсее добрите продукти?
Донякъде кризата има и положителен ефект върху пазара на врати, заради настъпващото „отрезвяване”. Търсенето на по-евтини продукти в крайна сметка води до негативни последици за клиента. Разочарованието от некачествения продукт остава много по-дълго време, след като човек е изпитал „удоволствието” от ниската му цена. Свидетел съм на доста примери в това отношение и смея да твърдя, че впоследствие клиентите започнаха да търсят по-качествени стоки.

За мен самата, преди 10 години, бе по-трудно да убеждавам, че си заслужава да се вложат средства в по-сигурни и качествени врати. Лошото е, че тъкмо когато хората  свикнаха с хубавото, се появи кризата. В условия на икономическа криза съществува по-голям риск за бизнеса, защото дори да изпълниш даден обект има опасност да не ти платят. Все пак от м. май започва активният строителен сезон, който се надявам да съживи и пазара на врати.

Фирма „Техноланд” е представител на австрийския производител DANA. Защо се насочихте към по-луксозния клас врати?

Защото предпочитам стилните и качествени неща и не разчитам на голям оборот, който е обикновено при по-ниския клас врати. Всеки тип стока има свой пазар. Аз се насочих към австрийския производител DANA съвсем случайно. Разгледах фирмените каталози и бях впечатлена от качеството на вратите и от факта, че работят предимно с естествени фурнири и дърво. DANA е най-големият производител на дървени врати от висококачествени материали в Австрия. Фирмата предлага богата гама първокласни дървени фурнири и комбинации от тях.

Какви са вратите в стилово отношение?
Производствената гама на DANA покрива цялата палитра дървени врати. Компанията е специализирана в изработката на фурнировани повърхности, като предлага широка гама естествени фурнири. Многообразието включва над 17 вида – канадски явор, бреза, дъб, бук, палисандър, бамбук, американски орех, европейска и американска череша, орех сатен и други. Освен класическите модели се предлагат врати с модерен дизайн – комбинация от качествени фурнири или масив и варианти с монтирани дизайнерски стъкла. Предлагат се  и масивни дървени врати с традиционни мотиви, които са много типични за Австрия.

DANA произвежда и врати с HPL ламинатно покритие и дебелина от 1.0 до 3.0 мм, а също и CPL ламинат с дебелина от 0.15 мм. Изработват и врати с лаково покритие с цветове по RAL палитра. Производствената гама включва също и входни врати, както за апартаменти, така и за пасивни къщи. Към вратите се предлагат всички необходими аксесоари. Вратите на DANA са съчетани стилово, така че входната и вътрешните врати изглеждат по един и същ начин. Фирмата не предлага метални врати и каси.

А като технически параметри?
Продуктовата гама на DANA включва врати със специални характеристики: безфалцови, едно и двуфалцови със степен на звукоизолация от Rw= 28dB до Rw= 42dB; врати с по-висока климатична категория, което подсигурява вратата от деформация при температурни разлики повече от 25°С; димоуплътнени врати с клас на пожароустойчивост 30, 60 и 90 min.

Касите на DANA са предназначени за сглобяем монтаж и покриват дебелина на стената от 8.0 до 42.0 см.

На външен вид вратите изглеждат стилово еднакви, само пълнежът им определя техническите характеристики.

Австрийският пазар специфичен ли е и с какво?
Всеки европейски производител търси качествен продукт и има собствен поглед върху обзавеждането. Вратите са част от него и затова стилово се съчетават с мебелите. В Австрия предпочитат оригиналните мебели от масивно дърво в рустикален стил. Австрийският продукт си личи по качеството. Вратите са по-изчистени, за разлика от модерния и изпъкващ дизайн на италианските. Съвременният дизайн присъства в продуктите на DANA, но в Австрия се използват предимно класически модели. Всяка година австрийците внасят нещо ново при производството на врати, като тази година наблягат на подобряването на техническите параметри.

Предизвикателството да работиш с производител като DANA е… ?
С DANA се работи много леко. Получавам тяхната голяма подкрепа и коректност, както и разбиране по отношение трудностите на нашия пазар. Партньорските ни взаимоотношения се развиха постепенно и с голяма толерантност от тяхна страна. Австрийците или поне тези, които познавам  са доста позитивни хора.

Фабриката на DANA се намира в красиво алпийско селище. Първоначално тя беше собственост на един манастир, а днес принадлежи на голям американски концерн. Фирмата има само един завод, а работи с търговски фирми в редица европейски страни – Германия, Румъния, Полша, Чехия и др.

Благодарение на контакта ми с DANA, станах партньор и с австрийския концерн STIA Holzindustrie, производител на уникални подови настилки и панели от трислойно масивно дърво с марката  Admonter.

На какво разчитат клиентите ви в този силно конкурентен пазар?
На първо място те могат да разчитат на високо качество. На второ място ще спомена точността в графика и сроковете за изпълнение на поръчките. Тук се включва и нивото на обслужване, за което мога да гарантирам. Това е предимството ни пред много други доставчици на евтини продукти, които трудно могат да осигурят и един от споменатите показатели.

Винаги обяснявам подробно на клиента какво да очаква. Важно е да знае, че дървото е естествен природен продукт и фурнирът би могъл да бъде един тон по-светъл или по-тъмен, а шарките да се различават от тези на мострата. Клиентът трябва да е подготвен за възможностите, преди да вземе правилното решение. Може би и затова не съм имала случаи, в които клиентът да има разминаване в очакванията си за даден продукт.

Срокът за доставка е важен за клиента, затова го спазвам. Не е възможно да кажа, че  вратата ще дойде след един месец, а да се появи след три. Такъв случай няма.

С кое не бива да се прави компромис при избора на врата?

Вратата е мебел, неразделна част от интериора на жилището. Клиентът не бива да забравя, че външният вид не бива да е за сметка на качеството. Когато избира врата, тя може да е по-изчистена като модел, но трябва да бъде достатъчно качествена. Все пак вратите не се сменят всяка година. Това се отнася както за интериорните така и за входните врати.

За входните врати има по-високи изисквания относно звукоизолация и  топлоизолация. DANA произвежда входни врати за апартаменти с коефициентът на топлоизолиране U=1,7W/m²K, като температурата отвътре е 23°С, а отвън – 3°С. При входните вратите на пасивните къщи този коефициентът достига 1,1 W/ m²K, при температура 23°С от вътре и -15°С отвън.

Вратите на DANA са произведени съобразно Австрийската система за контрол по качеството и разполагат с всички необходими сертификати за ползване в България.

Промени ли се търсенето и в каква посока?
Променя се външния вид на вратите, аксесоарите, начина на отваряне, както и техническите параметри, а оттам и взискателността на клиента. Всяка година през април DANA включва нови модели врати в каталога си.

Вкусът на всеки клиент е различен, но все по-голяма част от клиентите започнаха да търсят по-качествени продукти. Да, вратите на DANA определено се харесват от клиентите, а качеството е видно с просто око.

Тези думи са потвъждение, че българинът става все по-взискателен към продуктите, които използва в бита и ежедневието си. С луксозните врати на DANA  бихте могли да добавите повече изисканост и стил в дома си.

Може да харесате още...