VELUX празнува 75-тата си годишнина със събития по целия свят
Изпълнителният директор на VELUX Group, Йорген Танг-Йенсен (вляво), заедно с Ларс Кан-Расмусен, второ поколение от фамилията на основателя и бивш изпълнителен директор на VELUX Group, разглеждат едномилионния VELUX покривен прозорец, произведен в Германия през 1963г. Днес прозорецът е част от Villum Window Collection в Копенхаген
Преди 75 години датският инженер Вилум Кан Расмусен имал революционна идея, която щяла да промени начина, по който живеят хората. Днес имаме за даденост обитаването на таванските помещения със скосени покриви, но преди 1941 г. повечето от тези пространства са били напълно необитаеми, поради липса на дневна светлина и свеж въздух. Вилум Кан Расмусен проектирал първия отварящ се прозорец за скатен покрив и благодарение на това VELUX се превръща в компания, чиято дейност се простира в 40 държави и има около 9,500 служители.
Името VELUX идва от „вентилация“ (VЕ) и „светлина“ (LUX – в превод от латински), два жизненоважни елемента за комфорта във всяка обитаема сграда. Първият покривен прозорец, изработен през 1941 г., е в основата на днешнaтa продуктова гама на VELUX, a идеята за „внасяне на животворната светлина в живота“ все още e водеща за компанията, както е било винаги през последните 75 години. Вилум Кан Расмусен определя себе си като „инженер на дневната светлина“.
Динамична компания, която инвестира в иновации
VELUX Group може да е на 75 години, но продължава да бъде модерна и динамична компания, която подхожда с ентусиазъм към промените и инвестира сериозно в иновации. Новото поколение VELUX покривни прозорци, пуснати на пазара през 2013 г., наложи нови стандарти в енергийния баланс на прозорците в цял свят. Благодарение на въведените иновации през 2015 година, VELUX Group отчетете най-добрите финансови резултати в историята си.
„Ние виждаме голямо търсене на енергийно ефективни и здравословни строителни решения, а собствениците на жилища изискват висококачествени продукти на конкурентни цени. Успехът ни през последните 75 години е пряко свързан с нашия фокус върху качеството, иновациите и обслужването на клиенти“ – Николай Захариев, Управител на ВЕЛУКС България.
Производство на продукти, полезни на всички, е тайната на успешния бизнес
Обществената ангажираност е дълбоко вкоренена в ДНК-то на VELUX. Преди 50 години основателят на компанията определя като главна цел изграждането на компания-модел за подражание. По същество това означава, че приоритетите на VELUX Group са да си поставя стандарт за съвършенство за всяко едно нещо – за качество на продуктите, за бизнес поведение, за отговорна гражданска позиция и създаване на стойност за обществото, клиентите, доставчиците и служителите.
VELUX Group е собственост на VELUX FOUNDATIONS и дарява по-голямата част от печалбите си за изследователски, екологични и културни цели. През 2015 г. фондациите осъществиха 545 дарения на обща стойност от 111 милиона евро.
Отбелязването на годишнината
75-тата годишнина ще бъде отбелязана през 2016г. с широк спектър от дейности в чест на идеята за внасяне на животворна светлина и свеж въздух в живота на хората.
За VELUX Group
В продължение на 75 години VELUX Group създава по-добри условия на живот за хората по целия свят. Извличаме максимума от дневната светлина и свежия въздух през покрива. Нашата продуктова гама включва покривни прозорци, както и набор от декоративни и слънцезащитни продукти, ролетни щори, инсталационни решения и интелигентни системи за домашна автоматизация. Тези продукти помагат да се осигури здравословен и устойчив вътрешен климат за работа и учене, за игра и забавление. Ние работим в световен мащаб – имаме продажби и производство в повече от 40 страни и около 9,500 служители по целия свят. VELUX Group е собственост на VKR Holding A/S, акционерно дружество, изцяло притежавано от фондации и семейство. За повече информация, посетете www.velux.com