Яхтен терминал, изграден от транспортни контейнери в Севиля

Севиля се нуждаела от нов круизен терминал, който може да бъде построен бързо и евтино – и да бъде гъвкав и енергийно-ефективен. Градската управа се обърнала към Hombre de Piedra и buro4, които предложили поразително решение: модерен терминал, направена от 23 бели корабни контейнера. Терминалът е монтиран само за няколко седмици, и завършеният проект е ефирен, естествено вентилиран, напълно рециклируем – и може да се премести, ако е необходимо!

Въпреки, че Севиля не е разположена на брега на море или океан, градът е в действителност има пристанище – на брега на река Гуадалкивир в сърцето на града. Речните круизни кораби и яхти пристигат в пристанището, за да свалят и качват пътници – туристи и пътешественици, които искат да се порадват на историческия център и много туристически атракции в града. За да се „настанят“ тези круизи удобно, Севиля се нуждаела от нов терминал. Той трябвало да бъде многоцелев и достатъчно гъвкав, за да се справя с кораби с различни размери и количества пътници. Проектът трябвало да бъде лесен за разширяване, движим, удобен, да се монтира бързо, та и да е достатъчно гъвкав, за да бъде домакин на други събития.

Hombre de Piedra и buro4 решили да се начоат към сглобяемите контейнери за транспорт. Проектът им включва 23 контейнера, подредени един до друг в променлива шахматна формация. Подовите настилки и стенните покритие тук-там са изрязани от контейнерите и са добавени прозорци, за да се създаде голяма и просторна зала, когато модулите бъдат сглобени заедно. Като цяло терминал е построен за 45 дни – 30 дни за изработката на модулите, един ден за транспортирането им и 14 дни за сглобяването им.

Биоклиматични стратегии гарантират, че контейнерният терминал няма да се превърне в пещ през горещите лета в Севиля. Контейнерите са боядисани в бяло със специална керамична боя, която отразява слънчевата светлина и намалява натрупването на топлина. Освен това разположението на прозорците, засенчването и естествената вентилация работят в синхрон, за да намаляват топлината във вътрешността и да поддържат комфортна вътрешната температура. Когато пространството не се използва като круизен терминал, то може да се отдава под наем за други събития.

greentech.bg

Може да харесате още...